fredag 31 januari 2014

Visa din inre tiger

Det fortsätter att vara inne med djurmotiv i både mode och inredning. Jag hittade den här t-shirten av designern Stella McCartney som jag tycker att den är super söt. Jag bestämde mig för att göra ett liknande motiv men lite mer rockigt. Lite mera min egen stil...






















 


Börja med att skriva ut en illustration från internet. Tejpa illustrationen under omslagsplasten. Skär bort med skarpelen de delar som inte ska vara med. Sätt schablonen på plats. kom ihåg att lägga en skyddspapper inne i tröjan, under tyget som vi trycker på, för att förhindra att färgen går igenom på andra sidan.

 

Med hjälp av en kökssvamp duttar du försiktigt textilfärgen på schablonen tills du täcker hela illustrationen.
Lösgör schablonen från tyget försiktigt. Låt målningen torka i 24 timmar.
För att härda färgen måste man stryka plagget. Lägg gärna ett värmetåligt papper på bilden när du stryker för att undvika att färgen fastnar i strykjärnet. Ställ in strykjärnet på full effekt och stryk i ca en minut.

Jag avlutade mitt projekt med att sy några nitar från en gammalt halsband.
Vad tycker ni? Lämna gärna en kommentar!

 

 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar